Boende i Tokyo? Kanske!?

april 30, 2009 kl. 2:30 f m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , ,

Vilken dag alltså. Egentligen skulle jag och några kompisar ut och sällskapa inne på Café Opera men saker och ting krockade så vi skjut upp på det. Och då händer det som får mig att tro på att allting har sin mening (mitt motto): jag finner en ovanligt bra studentrum mitt i centralaste Tokyo! Närmare bestämt i Uchikanda, som ligger vid stationerna Kanda och Otemachi. Och du jag måste börja med att säga att jag är en otroligt duktig researcher! För med endast denna bild:

och områdets namn (Uchikandi) lyckades jag hitta denna plats i Google Street View!!! Fatta vad svårt det är! Först kollade jag på Google Maps karta som är uppifrån, och sedan lyckades jag finna den! Liksom titta på kartan som jag utgick ifrån:

jag

Ser du huset? Precis

Hur lätt är det? Men jag var envis. Och så hittade jag tillslut huset:

hem

Såhär ser rummet ut:

Köket

Köket

Litet? Javisst. Men titta på kartan en gång till.

jag

Vid A:et så ligger huset. Däruppe i hörnet ligger Kanda station med typ fyra linjer. Nere ligger Otemachi med fem t-banelinjer. Och i vänster i bilden ligger Kejserliga Palatset, vilket är mitt i Tokyo. Centralt? Javisst.

Jag kommer nog vara utomhus för det mesta.

Ser du Otemachi? Ja, mitt i allt!

#201 är den jag har reserverat. Men ännu är det INTE säkert att jag kommer att få den. Kanske någon annan hinner före att betala in depositionen på 2500 kronor… I Japan gäller det att vara först på kakan.

Hyran på 70 000 yen är billigt för att ligga mitt i Tokyo. Då ingår allt, även internet.

Är jag glad? Ja!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

