CSN fattar inte ”Japan”

juni 4, 2009 kl. 4:15 e m | Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer

Men vad kul. Åh, jippie😐. CSN, som jag har en hatkärlek till, meddelade idag att de INTE kommer att förse mig med studiemedel under tre veckor denna sommar, i augusti. Det, mina vänner, är chockerande jobbiga nyheter för hur i h*vete ska jag ha råd med hyran och mat under denna tid?! Detta chockbesked fick jag imorse så jag har spenderat dagen i chock och yrat kring alternativa möjligheter för bo i Tokyo i augusti SKA JAG GÖRA om det så krävs att jag måste svälta ett tag. Det är alltså så att skola i Tokyo har ett lov i augusti, och då ”får man inget studiemedel”. Men hallå?! Hur har de tänkt att vi ska klara oss då?!

Då fick jag idén om att kolla upp kursen som då går på mitt ”lov” på KAI (min skola), Summer Intensive Course. En kurs i tre veckor. Jaha, typ 6000 kronor i kursavgift för tre veckor. Kul. Sedan är det komplicerat med CSN för att egentligen får man inte studiemedel utomlands för kurser under 13 veckor, utom med särskilda skäl. Och hjälp, det måste jag ha! Så nu gäller det att övertyga CSN att jag har särskilda skäl.

Så nu har jag skickat in en blankett till CSN och en ansökan till KAI:s Summer Intesive Course. Och allt detta måste ske FORT, PRONTO, SCHNELL! Jag flyttar ju till Tokyo om 19 dagar for god’s sake!!! Oh, hilfe bitte.

Det ska bli skönt när allt detta är över… När jag sitter där ute i Tokyo i augusti och tänker tillbaka på denna dag och minns att det blev inte så farligt ändå. Tanken, att hur det än går så är jag där i augusti ändå, lugnar…

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad perfekt att jag hittade till dig…
    Min son ( 20 år ) är i Tokyo sedan den 14 maj, kommer hem den 17 juni.
    Jag har blivit så tokintresserad av Tokyo sedan han åkte…
    Nu kan jag lära mig mig mer.
    Jag suger åt mig allt, kultur , mode, tecknade filmer, teknik, mat o alla tokiga grejer.

    Kram

  2. Håller tummarna för att csn ger med sig!

  3. Tackar!🙂

  4. Titti: Vad kul! Japan har så mycket att erbjuda minsann!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

