För det är sant, det ska hända

juni 12, 2009 kl. 10:57 e m | Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Jag kom på varför hela flytten till Tokyo fortfarande känns overklig. Jag har ju vetat att jag ska till Tokyo och bo där, i mer än ett år så under denna tid har det inte varit samma sak som förut att kolla på allt som relaterat till Japan eftersom jag har tänkt ”ja, men jag vet ju att jag ska gå där om ett år, några månader” så osäkerhetsspänningen har liksom aldrig funnit där; jag har ju räknat med denna flytt väldigt länge nu. Men det betyder inte att jag ”inte längtar” till Tokyo, nej det betyder snarare att jag har gått från hypen till vardagen och förståelsen att jag kommer gå där en dag. Därför har det känts lite spännande att titta på städer som London och New York som möjliga städer att vidareutbilda sig i eftersom det är ”osäkert” om jag någonsin kommer dit och därför kan drömma & tänka fritt om det. Japan KOMMER ju att hända så jag behöver inte fundera kring det mer, liksom, det är säkert.

Så varför känns det ändå overkligt? Jo, jag har ju som sagt vetat att jag ska dit nu så jag har inte behövt drömma om staden så mycket nu de senaste månaderna. Svårt att förklara men flytten känns mentalt sett inte mer speciell än flytten till Stockholm, you know? Jag vet ju att flytten ska hända liksom så jag har lutat tillbaka i den sortens vetskap ändå.

Aja, svårt att förklara men det kanske gick fram ändå. Man får dock inte glömma att denna väntan är lika viktig, rolig och spännande eftersom den är i direkt relation till Japan-flytten! Denna väntan har varit en del av nöjet inför allt! (^_^)

PS. Jag såg tre japaner idag i stationen Gamla Stan och självklart var jag bara tvungen att följa efter dem några meter för att höra dem tala, men de var tysta och sa inget -__-. Förresten, är det bara jag som ser skillnader på kineser och japaner? Det var roligt när jag guidade japanen från Osaka för han verkligen RÅSTIRRADE på kineser/japaner för att se var de kom ifrån. Och så vände han sig varje gång till mig och sa ”definitely from Japan/China”, hahaha!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det finns nog ingen blogg som jag blir så glad utav att läsa som din! Jag är själv intresserad av Japan och dess kultur och kommer absolut att resa dit någon gång under mitt liv.

    Shit, jag önskar dig verkligen all lycka där borta!!!😀

  2. Ah, tack! Och vad kul att du blir glad, då blir jag jag glad du blir glad!😀 *förvirrad mening*

  3. Lite förvirrat, lite flummigt, men det är så det ska vara!😀


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

