Att lära sig freakin’ kanji…

juni 13, 2009 kl. 10:07 e m | Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Affisch i Tokyos metro i uppfostrande syfte. Jag behöver nog lära mig detta för jag gjorde nog detta igår när jag gick runt med paraply i Sthlms metro...

Åh vad glad jag blir när det nu börjar gå bättre med att lära sig kanjitecken! Tecknet i rubriken i bilden är 外, soto, och betyder ”utomhus”. Meningen blir alltså ”Soto de yarou”. Jag rekommenderar starkt ”Kanji Box” i Facebook! Där har jag redan klarat JLPT 4 och är på JLPT 3 nu i deras ”Kanji Drill”. Att lära sig kanji är en komplicerad process egentligen för man måste lära sig, och det är inget logiskt med detta:

  • Hur de ska skrivas, och i RÄTT ordning.
  • Hur de främst ska uttalas. Ett tecken har flera uttal.
  • Vad de betyder, och ja de kan ha fler än tre olika betydelser. Olika!

Men när man väl har börjat lära sig några ser man att de går igenom flera tecken. T.ex. hus + mat som betyder restauraung, eller öra + prata vilket betyder lyssna.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Åh, det kommer ta år för mig att lära mig kanji! Jag har iaf lärt mig hiragana, men det va ett tag sen jag repeterade, är nog dags snart innan det försvinner…
    ^_^

  2. Får hoppas att kanji är verkar vara svårare än vad det är! Men vad bra att du har lärt dig hiragana iaf! Jag har faktiskt svårt med hiragana & katakana…😮 Det går bra att läsa, men att skriva är det sämre ställt X_x

  3. The Tao of Badass can be a sequence connected with video lessons which
    provides you actually, the standard gentleman,
    this brief training within men appeal that each and every woman
    wants plus confirms excellent. Used your ex, that ready man that’s even as black
    ice in addition to consistently close to
    women at the club. Women continually think which in turn person,
    in the correct mind, wouldn’t strive to be
    together with her. That wouldn’t want to have their selection of the
    actual group while ladies with the occasion check out your ex
    out? The nation’s potential to offer you innumerable insider secrets inherited in recent times and increased through research to allow anyone to often be which person, and are living your vision of obtaining a outstanding relationship additionally romantic endeavors that you desire yet not often be wise more than enough to obtain.

  4. The Tao of Badass can be a sequence connected with video lessons which provides you
    actually, the standard gentleman, this brief training within men appeal that each and every woman wants plus confirms excellent.

    Used your ex, that ready man that’s even as black ice in addition to consistently close to women at the club.
    Women continually think which in turn person, in the correct mind, wouldn’t strive to
    be together with her. That wouldn’t want to have their selection of the actual group while ladies with the occasion check out your ex out?
    The nation’s potential to offer you innumerable insider secrets inherited in recent times and increased through research to allow anyone to often be which person, and are living your vision of obtaining a outstanding relationship additionally romantic endeavors that you desire yet not often be wise more than enough to obtain.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

