I en perfekt (japansk) värld

juni 15, 2009 kl. 8:49 e m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , ,

Tokyo Station med shinkansens. En station från där jag kommer bo😀

I en perfekt värld skulle jag åka till Japans Tokyo, studera japanska och bosätta mig där permanent. Inte leva på lånad tid utan verkligen veta att jag har världens möjlighet i världens största stad. Nu vet jag ju att det inte är helt omöjligt att jag blir kvar där som jag så önskar egentligen. Det känns skönt att veta att jag verkligen inte känner något behov av att återvända till Sverige för att ”gå tillbaka till det verkliga livet”. Jag ser det som lika naturligt att välja att bo i Tokyo som i Stockholm, det är inget hinder för mig! Konstigt nog kan jag se mig med familj och barn i Japan, men inte Sverige, i alla fall just nu.

Det ska bli spännande att se vad jag har att säga om exakt ett år…

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

