Japansk TV och Alien

juni 27, 2009 kl. 1:24 e m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , ,

Idag var jag och registrerade mig som UFO, Unidentified Flying Object, eller nej jag menar Alien. Ja, en Alien registration. Alltså servicen på kontoret, Chiyoda Ward Office, var i topp! Alla hälsar på en när man går förbi och jag vet inte vad jag ska svara, så jag går förbi och känner mig jätteoartig och gaijin-klumpig. Nästa gång ler jag. Men alla leder en dit man ska, även om det ligger två meter bort. Väl på plats fick jag skriva på papper. Hon hade typ aldrig sett ett Ä förut, och när jag skrev det trodde hon fleeeera gånger att det snarare var ett Å, för det fanns i hennes bok. Nu behöver jag bara vänta 2-3 veckor på kortet! Samtidigt skaffade jag National Health Insurance, vilket jag inte är säker på vad det innebär men iaf att det inte blir dyrt om jag ska till doktorn.

Ja, det ÄR män. En hel teater med män, en modern Kabuki-teater och där spelas kvinnor av men enbart. Liite konstig, ja.

Look at that mama! Spelad av en man.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

