Fantastiska Tokyo

juni 28, 2009 kl. 1:15 e m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

Idag fortsatte letandet efter Tokyos supermarket, men det visade sig att centrala Tokyo har inte det, utan det ligger oftast i förorterna. Jahapp. Åkte därför iväg till National Azabu Supermarket i Hiroo, ett ställe som är frekvent besökt av gaijins och expats, väldigt berömt bland dessa. När jag kommer dit märker jag att det finns väldigt många utlänningar i området kring butiken. Starbucks intill är tvärfylld med amerikaner och väl inne i butiken är det fler tyskar, fransmän, amerikaner, indier, aliens än japaner.
Och det var svindyrt därinne! Tottemo takaii! Havregryn kostade 98 kronor!!! En burk tonfisk 45 kronor!!! Aldrig. Mer. Där. Igen.


Gick också förbi världens dyraste melon, som är formad som en kub och vackert presenterad i en glasmonter för ivrigt fotande japaner. Jag ville fota men min mobil har kraschar igen och alla bilder tagna från dag ett här är borta… Suck.

Lagade min första middag här också: tacos. En tysk kvinna hjälpte mig med gasspisen, något som jag aldrig har använt förut. Sedan tog jag en promenad i mitt mysiga område. Det ligger två altare här.

Imorgon ska jag låtsas att skolan börjar och köra en teståktur till skolan för att se hur lång tid det tar egentligen.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

