Moichido onegaishimasu

juli 10, 2009 kl. 3:08 e m | Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hur länge har du haft ett brinnande intresse för Japan?
    Vad fick dig att faktiskt göra detta?
    Hur mycket kostade hela kalaset och hur har du betalat för det?
    Vilken väg har du gått, har du studerat på universitet?
    Hur ser dina framtidsplaner ut?

    Svante

  2. Hm, ja 2005 började det på ALLVAR och sedan dess har jag varit fast non-stop.

    Det som fick mig att göra detta var gillar man Japan får man så mycket på en gång: folket, maten, kulturen, sakerna, ja allt! Denna upplevelse ger mig kontakter, erfarenhet, ny kunskap och lycka!

    Jag har tagit CSN-lån och allt som allt ligger det på minst 230 000 kronor för ett år, men det är en investering!

    Jag har inte studerat på universitet (vilket jag anser vara ett slöseri!) utan snarare självstudier sedan 2005.

    Mina framtidsplaner är att antingen leva som journalist eller arbeta med annat i Tokyo, eller någon annanstans i världen. Alltså flytta från Sverige permanent.

  3. Tackar för svaren, fortsätt posta! Själv planerar jag universitet

  4. Ja, universitet vill jag också egentligen! Men jag är mitt uppe i valet och kvalet om jag ska fortsätta med mina två sista år i Sthlm, eller fortsätta studera i Tokyo. Egentligen lutar det åt Tokyo…


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

