Dilemma här

juli 23, 2009 kl. 6:17 f m | Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Hm, sitter och försöker fundera ut en lösning på mitt dilemma. Jag skrev upp för och nackdelar på att åka till Sverige och skriva provet. Ambassaden sade igår att man måste göra provet den sjunde augusti, och dessutom vara med på en eventuell intervju den 18:e augusti. Därför kollade jag upp med STA Travel och de sade att den billigaste biljetten låg på 15 100 kronor och då måste jag åka den fjärde augusti och tillbaka den 22:a augusti. Det är ju två veckor… Då missar jag precis hela Summer Intensive Course, missar den massiva värmen i Tokyo och mitt Tokyo…

Men samtidigt är ju detta som sagt världens chans som jag har fått. Ambassaden har inte skickat iväg en fotografistudent förut… Dessutom tar de i akt också ens ansökan (man fick fylla i en massa fakta, och bifoga mycket) och jag har en bra resumé måste jag säga. Och som sagt, får jag stipendiet blir resten historia.

Men jag är fortfarande förvirrad.

Fast,
hur det än går så kommer det att gå bra.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Borde väl finnas billigare biljetter än den på 15000😮
    Eller måste du åka med STA Travel?

  2. Nja, det finns som billigast för 14 000 kronor….😦 Det är för att det är så nära inpå. Och STA Travel är smidigast (och oftast billigast) just för att de skickar räkningen direkt till CSN.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

