Konsumera mera!

augusti 23, 2009 kl. 3:57 e m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , ,

Jag vet inte varför men jag har blivit en starkt konsumerande kund av Starbucks, och litegrann Krispy Kreme i Tokyo. Kanske är det för att jag lever i konsumtionens Mecka, kanske är det för att jag inte hittar så många platser att sitta på och skriva förutom Starbucks monopolland. Jag dras dit, även fast jag inte är törstig, utan för att det börjar bli en rutin nu. En rutin att minst varannan kväll sätta sig ner och ha en obligatorisk japan som tjuvtittar på vad man skriver. Att dricka en kopp är ett minimum. Att dricka den största är numera ett måste.

Men jag tror jag har peakat nu (fyra besök på mindre än fem timmar över hela Tokyo sätter sina spår antar jag) för de senaste har smakat mindre gott. Egentligen är det inte billigt heller, 550 yen som mest per gång. Men jag spenderar och spenderar ändå för att få sitta en stund bland japaner med en utsikt som stimulerar en. Att sitta inne på mitt rum är långtråkigt och det känns som livet rinner iväg, likaså intellektuellet och livsglöden. Att vara in the flow är att vara i den. Inte i ett dött rum.

Jag har just nu varit i Tokyo i två månader. Det känns faktiskt som fyra månader, med tanke på så mycket som jag har upplevt, lärt mig, alla nya jag har lärt känna och blivit japan. Jag har inte dåligt samvete över att jag inte har spenderat min tid nog (det var ett löfte om att utnyttja min tid till fullo här) och jag har satt igång med de projekt jag har planerat.

Nästa vecka startar skolan igen (jag har ju haft sommarlovskurs just nu i tre veckor) och jag har alla vardagar planerade in på minuterna. Det ska bli spännande att sätta igång med allt, och se om jag kan hålla det schemat för klarar jag av det kommer jag gå långt.

Life rocks, liksom.

*Krispy Kreme är ett café och bageri som säljer munkar i flera olika smaker. Det är en stor kedja och den som ligger i vid Shinjuku Southern Terrace har alltig en lång kö, men kommer man dit när en den stora röda neonskylten lyser ”Hot donughts now” får man varma, goda glaserade munkar gratis (en) om man står och köar! Pröva deras Chocolate Custard Donught…!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

