Cykel bland skyskrapor

september 2, 2009 kl. 3:55 e m | Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Dessa dagar nuförtiden cyklar jag om jag ska någonstans i Tokyo, vilket oftast blir Shinjuku, Harajuku eller Shibuya då allt ligger inom cykelavstånd. Detta har gjort att jag har lärt mig att hitta bra inom dessa områden och känslan av att svischa förbi mellan skyskrapor och bland putsade bilar gör verkligen att man känner att man bor i en storstad. Inte visste jag att jag en dag skulle cykla över Shibuya Crossing, genom Shinjuku och Harajuku som vilken tokyobo som helst! Älskar livets överraskningar!

Det går annars bra i skolan också då vi hälften av det som undervisas i sommarkursen har jag redan lärt mig… Men jag måste se till att plugga in en massa kanjis då man glömmer dem så lätt! Lärarna är väldigt roliga att prata med måste jag säga. Och jag tycker fortfarande lika mycket om japanerna överhuvudtaget! Mitt boende är fortfarande jättemysigt, speciellt badkaret som jag nu har börjat missbruka med all rätt. Dessutom har jag kommit in i en rutin med träning innanför kejserliga palatset park, väldigt fint!

Det jag gillar med livet i Tokyo är att hela Tokyo som stad är lika självklart som hem som mitt rum är.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så skönt att se att du trivs som fisken i vattnet Chrille ! (-:
    Kram från Pappa


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

