Det är inte som du tror

september 13, 2009 kl. 9:19 f m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Jag fick en kommentar häromveckan som menade på att ”jag har åkt till Tokyo för att bli en datornörd”, med syftning på alla mina numera tretton bloggar och tre twitterprofiler. Självklart har jag inte åkt till Tokyo för att sitta vid datorn 24/7 och det vet nog de flesta då jag hade redan innan jag kom hit lovat mig själv att spendera varje dag här fullt ut. Jag sitter vid datorn mycket mindre jämfört med innan jag åkte (hallå, Tokyo är ju tusen gånger intressantare än Stockholm…). De senaste veckorna jag har åkt ut till modellagenturer hit och dit i Tokyos för- och innerorter, auditions, fikat med vänner och, åkt på fotosafari eller festat på en strand till klockan är morgon. Varannan dag åker jag till kejserliga palatsets trädgård och tränar, och varannan dag till Starbucks för att arbeta vid datorn. Jag planerar veckor på söndagskvällarna och ser till att jag gör det jag ska för jag har ett jobb att göra.

Det spelar ingen roll om jag är bakis eller trött, jag gör mitt jobb oavsett. Det är en hängivelse jag har gett mig hän till för att den har berikat mitt liv på ett helt nytt sätt och satt perspektiv på min vardag jag inte hade tidigare. Det må låta hur flummigt som helst, huvudsaken att jag vet att jag gör precis det jag ska.

Och vad är det jag gör då?

Research blandat med skriverier…

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

