とてもおそい

september 15, 2009 kl. 10:42 f m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Alltså, jag tror inte att det finns ett mer söligt folk i en megastad än i Tokyo. Alla, och då menar jag faktiskt alla, går långsamt. Jag kommer inte ihåg vad jag hade för bild av hur stressade japanerna är innan jag kom hit men jag vet nu att man kan inte säga att Tokyo är en stressad stad. Ingen springer till t-banan, ingen skyndar sig längs gatan och absolut ingen bryr sig om att gå smidigt på gatan eftersom alla går så långsamt.

Och det stör mig. Folk breder ut sig alldeles för mycket och så kommer jag där gåendes (eller i jämförelse: springandes) och så tror de att jag ska iväg och föda barn eller nåt.

Men tro nu inte att jag vill att de ska skynda sig och stressa som i London. Nej, det räcker väl med att de kan väl lära sig att inte gå mitt i vägen, hålla sig till vänster sida och ha uppsikt. Om så bara för att göra allting smidigare.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

