I Japan går man inte långt mellan lovvorden

oktober 12, 2009 kl. 11:12 f m | Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Jag går runt i Shibuya (som förresten spelade Pokémonmusik och ljud överallt på gator från en massa högtalare! Jättebisarrt och väldigt Japan!) och bestämmer mig för att köpa en crepe på Honey Crepe, längs en av de livliga gatorna som leder till Shibuya Crossing (”Crazy Crossing” som det också kallas). Möts av ett leende och gör min beställning på knagglig japanska. Tjejen svarar och säger att ”あなたのかおはきれいー!”/du har ett fint ansikte!” betyder det ungefär. Vem skulle säga så i Sverige till en när de står bakom en kassa med en lång kö människor? Jag tackade och hon sade att min japanska var bra ”かわいい!”。

Också när man går ut med vänner här och några japanska tjejer följer med så är det kul att höra vad de har att säga om en, och de säger det direkt till en eller snackar om en framför en; de tror att man inte fattar vad de säger vilket är kul för att då kan jag sitta där och låtsats inte förstå när jag egentligen sitter och tjuvlyssnar! Hihi!

I Japan är lovvorden varma och ständiga, det gillar jag så mycket!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag antar att de som ger dig komplimanger är unga tjejer som mycket gärna vill ha utländsk pojkvän?

  2. Jag glömde visst min smiley i slutet så här kommer den:😉

  3. Haha, antar att det är så minsann😉 *är exotisk*


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

