びよいんで行った!

oktober 15, 2009 kl. 11:31 f m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

Idag när jag hade ringt och bokat tid på Toni & Guy i Harajuku och letat som en tok efter stället och till slut kommit fram, möttes jag av leenden, som vanligt i Japan. Likaså när jag satt där i stolen blev jag omhändertagen på ett sätt som inte har motsvarighet i Sverige. Även om det är hennes roll som frisör, Emi hette hon, så blev det en kompisrelation där under den stunden. Hon kunde engelska (och japanska! Sant!) så jag kunde få fram min idé om frisyren, tack och lov. Emellanåt fick jag massage och en varm handduk för att tvätta ansiktet (?!).

Emi klippte till mitt hår till den frisyr jag ville ha. Plötsligt var det klart och jag fick ta emot en massa kort, fler leenden och fler kort. Hon är nu min frisör, den som jag är ämnad att rekommendera åt andra (japp! Fick kort för detta) och den som från och med nu kommer alltid att klippa mig. Med ny frisyr, mjuka axlar och huvud och glatt humör lämnade jag dem, och Emi följde med ut för att, enligt den japanska kulturen, stå och buga långt ner och inte lämna blicken förrän jag är ur synvinkel.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

