Sökord som leder till min blogg

oktober 22, 2009 kl. 6:55 f m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Hm, det mår många märkliga sökord som leder till min blogg så jag ska ta upp några som kan lösa en del frågor.

Dessa sökord inom citationstecken har letts hit:

  • ”Är det mycket fester och tjejer i japan”

Hm, ja det är fest här varje dag egentligen och det är inte konstigt för en japan att göra karaoke en vardag utan alkohol. Och ja, det finns många tjejer i japan, fast beroende på vilket område du är i. Det skiftar grovt mycket i Tokyo tex.

  • ”bonsaiträd”

Ja, dessa träd är jättefina.

”varför är det så mycket jordbävningar i”

För att Japan ligger intill stället där tre kontinentalplattor rör sig aggressivt mot varandra.

  • ”jultårta”

En tårta som man äter på julafton och ser exakt ut som vår Midsommartårta; det är en jordgubbstårta med grädde och allt!

  • ”modelljobb i japan”

Jag modelljobbar här också. Efter finanskrisen blev det färre jobb men det börjar ta sig nu. Att modella i Japan innebär många strikta regler och normer som man måste veta innan man börjar modelljobba, eftersom det skiljer sig från västvärlden.

  • åäö på japanskt tangentbord

Jag har en japansk MacBook som jag har ställt in svenskt tangentbord på (jätteenkelt) och sedan gäller det bara att gissa vart åöä sitter.

  • youtube carolina gylling

ええええと。 Hm? Ja.

  • jordbävningar japan

Det är flera jordbävningar varje dag i Japan, men de är utspridda över landet. De flesta verkar ske i Shizuoka (?!) och Hokkaido och jag vet inte varför.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

