だんだんペラペラになります

oktober 28, 2009 kl. 8:45 f m | Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Undra den dagen när jag kan prata flytande japanska. När jag kan prata och tänka till efter (som jag gör när jag pratar svenska).

Kanske börjar den dagen närma sig nu. Jag kan ju framför allt prata på med min lärare på en flytande nivå såväl som med koreanerna (som man kan börja lära känna nu när vi har ett gemensamt språk). Med japanska vänner går det, men det är faktiskt svårt för att de talar så informellt och snabbt och förkortat och icke proper japanska, slang som sagt.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej! Jag tycker din blogg är jättebra, och väldigt intressant att läsa då jag själv planerar att åka till Japan för att studera japanska i framtiden. ^^
    Men jag undrar hur mycket japanska du kunde innan du åkte för att plugga i Japan? 🙂

  2. Jag vill att den dagen ska komma så snabbt som möjligt med mig! Längtar efter att jag börjar umgås med japanska människor så jag kan träna massa. Satte upp en ”kontaktannons” på den lokala internationella community house i kyoto 😀 hoppas få vänner genom det. ^^ (är andra som gör så)

  3. Arigatou!
    Hm, alltså jag kunde inte mycket. Jag hade innan pluggat på egen hand i tre år on and off. Kunde då mest turistjapanska ungefär. Men man lär sig mest och bäst på plats!

    ___________
    Åh, lycka till med dina framtida kompisar Johannes!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

