I Japan blir man omhändertagen; coola handskar är snygga

oktober 29, 2009 kl. 1:03 e m | Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Förra veckan gick jag in i LaForet till Double Standard Clothing för att se på de handskar jag hade sett tidigare på internet och pröva dem. Men de hade inte kommit in än så den schysta mannen i personalen tog mitt nummer och namn och lovade att kontakta mig så fort de skulle komma in.

Så fick jag samtalet, röstmeddelandet och mailet idag (allt inom typ två minuter!) när jag satt i skolan och begav mig iväg när jag hade tid efter jag hade jobbat klart som svenskalärare åt min privatstudent.

Inne i Harajukus LaForet på andra våningen kliver jag in och möts av en glad japan som känner igen mig och genast känner jag mig välkommen. De två står och hjälper mig bestämma vilken av de handskarna jag ska köpa, samtidigt som de berömmer min outfit och etc. Butikens personal intill står och tittar nyfiket innan jag bestämmer mig för ett par. Sedan när jag ska betala glider samtalet in på vem jag dejtar och hur det kom sig etc innan de tar min postadress och säger att de ska skicka kärleksbrev (haha).

Sedan följer hela personalen med mig ut ur butiken och bugar och tackar för besöket. De lämnar inte blicken från mig förrän jag är helt borta; innan vi skiljs åt vänder jag mig om och ser dem än en gång buga.

Det,
det är service det!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Helt fantastiskt!!! =D


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

