Ambassadör

november 6, 2009 kl. 3:55 e m | Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Nu i klassen när alla vet att jag jobbar deltid som modell, har jag blivit någon sorts ambassadör för detta. Typ så fort det talas om モデル vänder de sig till mig. Busigt.

Medan jag sitter och skriver detta så står ibland japaner och väntar på att få en plats att sitta på inne på Starbucks och då är personalen så snäll att de kommer fram med en liten kopp kaffe och tilltugg som man kan ha medan man väntar. Hur snällt är inte detta?! Plus att jag måste nämna att man kan lämna allt framme medan man går på toa etc. Jag lämnar ofta dator, iPhone, mobil, väska, rubbet framme men ingen rör något för ”här snor man inte saker”.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej igen!!
    Det är sjukt kul att läsa vad som händer där borta. Saknar Tokyo otroligt mycket och precis som du skriver om att lämna värdesaker så var det min största och mest överraskande händelse där. Tycker att det är så underbart att alla har mentaliteten att man absolut INTE får sno saker!!!

    Jag fortsätter att läsa, så fortsätt gärna att skriva mer mer mer!!
    Tjing*


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

