Frågestund; fortsättning

december 2, 2009 kl. 11:18 f m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Etiketter: , ,

Åkte du via någon arrangör eller ordnade du allt med skolan själv?

Jag fixade det via Blueberry för att det skulle bli smidigast och inte så mycket dyrare.

Jag har just nu ett jobb som upptar extremt mycket av min tid och funderar på att ta hjälp av en arrangör (typ blueberry eller liknande)för att spara tid och förhoppningsvis en del pappersarbete. Hur mycket tid går det egentligen åt innan själva avresan, vad måste fixas på hemmaplan?

Hm, det tar en hel del tid, speciellt om man ska skaffa studentvisum. Jag började redan i september med ansökan. Det är jättemycket pappersarbete måste jag säga!

Undrar rätt mycket om boende också? Arrangörerna erbjuder boende men det verkar vara mest boende en bit utanför Tokyo så det funderar jag på att ordna själv för att kunna bo mer centralt. Vill ju inte slösa tid när man väl är på plats med en massa restid. Är det komplicerat? Hur gjorde du?

Jag började med Sakura Guesthouse för att sedan flytta till ett annat boende. Jag tycker att det är absolut bättre att fixa boende själv för att det är inte svårt! Tokyo Room Finder ska vara en bra sida. Man kan ju alltid börja med ett boende här för att sedan flytta till ett annat när man har insett vart i Tokyo man vill bo!

Jag började med ett Sakura Guesthouse, vilket alla är egentligen dyrt! Då bodde jag i Otemachi. Sedan flyttade jag in i ett Mayflower-hus som var precis nybyggt och betalar nu min hyra svart eller något (de är jättekonstiga). Jag bor nära till allt, inom cykelavstånd! Hur skönt som helst! Det är inte komplicerat, kanske om man går via ett ombud!

Jag satsade på ett centralt läge för att ha nära till allt och för att kunna cykla. Bor du en bit bort blir hyran billigare ja, MEN kostnaden för transport blir skyhög!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

