Bored but soon Christmas market in Yurakucho

december 20, 2009 kl. 7:25 f m | Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Det 20:e december och det står fortfarande en grönskande palm utanför mitt fönster.

Denna helg har jag mest spenderat hemma och pluggat in kanji och japansk grammatik, vilket är så tröttsamt. Känns som jag redan kan det men ändå måste sitta för att inte missa något. Och när jag pluggar så blir internet plötsligt så mycket mer intressant och distraherar mig, discipling finns endast på Starbucks eller bibliotek!

Igår drog jag dock till min äldsta koreanska kompis’ sista fest (han lämnar Japan för Seoul idag). Han bjöd oss på en enorm amerikansk pizza från Domino’s i hans lilla etta. I början talades det en del koreanska eftersom det var fyra koreaner i rummet, och tre västerlänningar, så då kom värden på ett spel att alla skulle prata enbart japanska, och den som inte gör det måste dricka. Det var en jättebra idé eftersom det blev en jättebra övning att tala japanska och jag känner verkligen att jag avancerade mina kunskaper igår där! Ena koreanen sa att jag låter som en äkta japan! Man tackar!

Där satt vi in till tidiga morgonen och stackars värden skulle tidigt upp för att ta flyget hem…

Nu är jag superuttråkad och försöker hitta på något vettigt. Om fyrtio minuter ska jag iväg och träffa en japanska och gå på en julmarknad i Yurakucho, det blir nog mysigt!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. It is actually acceptable time to have plans for that long run plus its time for it to be at liberty. I see this upload if I really could I must advise an individual a number of fascinating elements or maybe points. You could possibly can certainly generate future posts in regards to this content. I have to read through a lot more areas of that!

  2. This is definitely attention-grabbing, That you are an overly experienced doodlekit. We have signed up with your current feast and turn way up regarding in the seek out the rest of a person’s wonderful posting. As well, We have contributed your internet site in my social networks


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

